Guy Laroche SA
75008 Paris, France
Guy Laroche SA Company Information
Informations générales
When Guy Laroche launched his eponymous couture label in 1957, he had a clear aim in mind: liberating women’s bodies away from the New Look, towards a comfortable, understated elegance both “refined and discreet”.
His designs marked decades: creations such as the coat-dress and the shirt-dress continue to be a staple in women’s wardrobes today.
In 1966, Guy Laroche launched Guy Laroche Monsieur.
The launch of the perfumes “Fidji” in 1966 and “Drakkar Noir” in 1982 sell by dozens of millions.
The house soon proved to be a hotspot both in its clientele: Jane Fonda, Faye Dunaway or Mireille Darc milled around the boutiques.
His pioneering efforts were widely acknowledged and in 1987, he is awarded the Légion d’Honneur by the French government.
After Guy Laroche passed away in 1989, the creative direction of the house was passed on to several designers including Michel Klein, Alber Elbaz, and, today Marcel Marongiu. The latter was chosen for his balance between confident femininity, and pared down silhouettes.
Adam Andrascik has joined the Guy Laroche house as the creative director.
Adam Andrascik is a Pittsburgh-born, London-based designer. He graduated from New York’s Fashion Institute of Technology in 2006 and mastered in fashion design at London’s Central Saint Martins under the iconic Louise Wilson in 2010.
Andrascik has assisted and freelanced for an array of labels including Gucci, Proenza Schouler, Ralph Lauren, Jonathan Saunders and Richard Nicoll – allowing him to build a signature style synonymous with sexy but always elegant, sculptural and somber.
In 2011, he injected his masterful savoir-faire into an eponymous label, which was showcased at Selfridges London, under their Bright Young Things Inititiative.
His work has been hailed by the likes of Style.com, Pop, Dazed&Confused. Susie Bubble of the blog Style Bubble described him as “a designer that has laser sharp focus honed into (his) work”.
Writer Alex Fury said of a past collection, “it has roots in Margiela-esque deconstruction and even deeper in the thirties work of Schiaparelli but is strong and graphic”.
Quand Guy Laroche lance sa Maison de Haute Couture en 1957, il a un but en tête : libérer le corps des femmes du New-Look et leur offrir une élégance « raffinée et discrète ».
Il se fait connaître avec ses coupes subversives aux détails surprenants.
Ses créations marquent leur époque : des pièces telles que la robe-manteau ou la robe-chemise deviennent parties intégrantes des garde-robes féminines modernes.
En 1966, Guy Laroche lance Guy Laroche Monsieur.
Les lancements des parfums Fidji en 1966 et Drakkar Noir en 1982, remportent un succès phénoménal.
Les boutiques deviennent des lieux de rencontres pour des actrices telles que Jane Fonda, Faye Dunaway ou encore Mireille Darc.
Son imagination pionnière et audacieuse est reconnue par le gouvernement français, qui lui décerne en 1987, le Prix de La Légion d’Honneur.
Quand Guy Laroche disparaît en 1989, la Maison est reprise par plusieurs créateurs tel que Michel Klein, Alber Elbaz, et aujourd’hui, Marcel Marongiu. Ce dernier est choisi pour son équilibre visuel entre féminité assumée et silhouettes épurées.
Adam Andrascik rejoint aujourd’hui la maison Guy Laroche en tant que directeur artistique.
Adam Andrascik est né à Pittsburgh et vit à Londres. Il décroche une licence au Fashion Institute of Technology de New York en 2006, suivie d’un master en stylisme de la Central Saint Martins, sous la supervision de l’iconique Louise Wilson en 2010.
Andrascik débute sa carrière en œuvrant en tant qu’assistant et styliste freelance pour diverses enseignes prestigieuses telles que Gucci, Proenza Schouler, Ralph Lauren, Jonathan Saunders et Richard Nicoll. C’est ainsi qu’il développe sa signature, à l’identité ténébreuse, sculpturale, sexy mais toujours élégante.
En 2011, il injecte son savoir-faire des plus magistraux dans une marque éponyme, qu’il présente chez Selfridges à Londres dans le cadre d’un concours de jeunes talents ‘Bright Young Things’.
Son travail est reconnu par Style.com, Pop, Dazed&Confused.
Susie Bubble du blog influent Style Bubble le décrit comme « un designer dont l’œil ultra-précis aiguise ses créations ».
Le journaliste Alex Fury écrit au sujet d’une collection qu’elle « prend racine dans une déconstruction à la Margiela et dans les créations de Schiaparelli des années 30, tout en restant graphique et puissante ».
35 rue François 1er Paris
- Heures d’ouverture
- Parking
- L'entreprise dispose d'un parking.
- Numéro de téléphone
- +33140696800
- Linki
- Comptes sociaux
- Mots clés
- maison de haute couture
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